Tuesday, November 2, 2010

逃避

我仿佛听见你的哭声
I received email from Melbourne Uni
Don know why suddenly so nervous
I can't even concentrate
Maybe thats why I ask lynn to watch South Park
and Maybe thats the only cartoon that make me laugh
got no idea why I overuse "Maybe"
just like american using "like"

我依稀听见你的声音在颤抖
I thought I can study late tonight
Since I drank venti size Java Chips this afternoon
But something just really bothered me
I am not gonna tell
as usual

也许只是颤抖不是哭声
渐渐的 我被你的诚实麻醉
而自己黑暗的一面开始笼罩意识
无论潜意识还是自觉
昂或是理智还是感性
有些无法被原谅的
是不是应该就这样遗忘

I suppose to study a lot tonight
since people of having insomnia
got nothing to do at late night
you know
Its nice to have insomnia sometimes
you can't sleep
Study la! Mahai

我可以用很浅白酝酿深入
然后慢慢的孵化浅出
对不起
只是玩弄一些没有必要的字
让我觉得多余的事情其实可以被享受
我有意识到你现在的无奈
放心
我也是

我真的仿佛听见你的哭声
真的仿佛
语病吗
仿佛是真的 可是真的是假的
还是有语病吗
我也许真的仿佛听见你的哭声
多余吗
也许很多事情都是多余的
也许很多人的出现都是多余的
也许你就是那个人

我忘了
你怎么会有眼泪
忘了我应该装聋还是瞎
忘了我应该装疯还是卖傻
原来习惯是真的可以习惯的
原来想念是真的可以想念的
我已经习惯我的习惯了
也开始想念我以前的想念了

No comments: